در این مقاله نکاتی از راهکار های تبلیغات و بازار یابی را به شما آموزش میدهیم تا تاثیر آن بر روی کسب و کارتان بیشتر شود.

راهکار های بازاریابی و تبلیغات قبل رویداد نمایشگاه

 بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی قبل از شروع نمایشگاه:

از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود برای ایجاد هیجان و انتظار برای رویداد استفاده کنید. یک برنامه محتوایی داشته باشید که تمام جزئیات مربوط به نمایشگاه و نحوه حضور شرکت و غرفه شما را پوشش دهد.

همه جزئیات از جمله به‌روزرسانی‌های مربوط به سخنران‌ها، همکاری‌ها و حمایت‌ها، آمار صنعت، پیشنهادات و هدایای تبلیغاتی را شامل شود. حضور خود را با استفاده از ویدیوها و پست‌ها و استوری‌ها برجسته کنید. اگر با تمام مراحل بازاریابی و تبلیغات نمایشگاهی آشنایی ندارید، مقاله راهنمای اقدامات پیش از نمایشگاه را مطالعه کنید.

اطمینان حاصل کنید که برنامه‌ای برای ایجاد، انتشار، ترویج و پیگیری فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی ارگانیک خود دارید. پست‌های خود را برای ایجاد علاقه و تعامل برنامه‌ریزی کنید و خیلی زودتر از رویداد شروع کنید.

استفاده از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ:

علاوه بر رسانه‌های اجتماعی که یکی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ است، از سایر کانال‌ها نیز استفاده کنید. یک نکته مهم این است که وبسایت شما نشان‌دهنده شخصیت برند و اعتبار شماست. بنابراین، به وبسایت اهمیت دهید. وبسایت نقش مهمی در ارتباط با کاربران و شرکت‌های همکار و همچنین اعتماد آنها دارد. پس از وبسایت، از تبلیغات PPC و کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین برای اطلاع‌رسانی درباره حضور خود در نمایشگاه استفاده کنید. همچنین، استراتژی‌هایی برای ایجاد شور و انگیزه حضور کاربران داشته باشید. کانال بعدی سئو است؛ کاربران نیازها و سوالات خود را جستجو می‌کنند، بنابراین با کلمات کلیدی مرتبط با نام برند و خدماتتان در لینک‌های 1 تا 10 نتایج جستجو باشید.

بهره‌گیری از رسانه‌های پولی:

برای جذب مخاطبان جدید، ارزش دارد که یک استراتژی برای رسانه‌های پولی داشته باشید و آن را در پلتفرم‌هایی که مخاطبان شما در آن بیشتر فعال هستند، پیاده‌سازی کنید. می‌توانید تبلیغات مطبوعاتی و رادیویی را نیز در نظر بگیرید. ارزیابی کنید که آیا این کار ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر و سپس تبلیغات را شروع کنید و مخاطبان خود را بهینه‌سازی کنید. از گرفتن بنر یا چند رپورتاژ در سایت‌ها غافل نشوید.

اهمیت بازاریابی ایمیلی:

بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ است که راهی عالی برای جذب مجدد مخاطبان فعلی و دستیابی به مشتریان بالقوه جدید محسوب می‌شود. از خطوط موضوعی جذاب استفاده کنید، محتوای ارزشمندی ارائه دهید که توضیح دهد چرا بازدید از غرفه شما برای مردم مفید است و شامل یک فراخوان برای اقدام (مثلاً ارائه بلیط نمایش رایگان) باشد تا کاربران را تشویق کند برای حضور در رویداد ثبت نام کنند یا به وبسایت شما مراجعه کنند.

ایجاد یک صفحه فرود رویداد جذاب:

وبسایت شما باید شامل یک صفحه رویداد خوب طراحی شده باشد که تمام اطلاعات مرتبط و تصاویر جذاب را برای جذب کاربران و ایجاد علاقه در غرفه شما ارائه دهد. این صفحه باید نشان دهد که چه چیزی جایگاه شما را متمایز می‌کند، مزایا و ویژگی‌های کلیدی محصولات یا خدمات شما را نمایش دهد و به کاربر توضیح دهد که با چه شخص یا شرکتی قرار است ملاقات کند.

طراحی و ساخت غرفه مناسب:

انتخاب یک شرکت معتبر و با تجربه در زمینه غرفه‌سازی نکته مهمی است. تجربه بالا باعث می‌شود که شرکت سازنده طبق زمان‌بندی نمایشگاه و اصول مجری نمایشگاه، مراحل ساخت و ساز غرفه را به درستی انجام دهد و هیچ گونه دردسر و خسارتی به شما وارد نکند. طراحی غرفه به گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان و شرکت‌های همکار به آن جذب شوند. همچنین شرکت غرفه‌ساز باید بداند که شما به چند اتاق یا چه نوع میزی احتیاج دارید و چه رنگ‌هایی مناسب غرفه شماست.

دکوراسیون داخلی و خارجی غرفه:

دکوراسیون داخلی و نمای خارجی غرفه شما نشان‌دهنده شخصیت برند شماست. انتخاب با شماست که برندتان چه نمایی داشته باشد: زیبا و شیک، کلاسیک و خاص یا صمیمی و دوستانه. شرکت غرفه‌سازی باید بتواند ترکیب رنگ‌ها را با توجه به رنگ سازمانی شما انتخاب کند و چیدمان مبلمان و گل‌آرایی غرفه را به درستی انجام دهد.

نکته قابل توجه

مجریان نمایشگاهی قوانینی برای شرکت‌کنندگان از مرحله ثبت نام تا تحویل مکان غرفه دارند. عدم رعایت هر یک از این قوانین، که مهم‌ترین آنها زمان غرفه‌سازی و تحویل زمین غرفه (تمیز و مرتب) و عدم خسارت رساندن به هر قسمت از محیط نمایشگاه است، مستلزم پرداخت جریمه خواهد بود.

راهکار های بازار یابی و تبلیغات در هنگام رویداد نمایشگاه:

استفاده از تبلیغات محیطی:

از روش‌های تبلیغات محیطی در نمایشگاه استفاده کنید، مانند بیلبوردهای موجود در محوطه داخلی و خارجی نمایشگاه. به عنوان مثال، اگر از درب ورودی نمایشگاه بین‌المللی تهران از سمت باشگاه انقلاب وارد شوید، مسیر پر از بیلبوردهای کسب و کارهایی است که در نمایشگاه حضور دارند.

غرفه شرکت Erbatur

همچنین، استفاده از استندهای رول آپ گزینه دیگری برای تبلیغات محیطی است که می‌تواند بازدیدکنندگان و شرکت‌های همکار را جذب کند. هرچقدر این استندها از نظر بصری و طراحی و همچنین پیام تبلیغاتی جذاب‌تر باشند، نتیجه نهایی نیز قوی‌تر خواهد بود. ترجیحاً از رول آپ‌های کوچک استفاده نکنید تا از دور هم تاثیرگذاری خود را حفظ کنند.

تبلیغات دست به دست:

تبلیغات دست به دست مانند پخش تراکت‌ها است. این تبلیغات ممکن است گاهی زمین انداخته شود، اما باز هم تاثیر خود را دارد. چشم بازدیدکنندگان به این تراکت‌ها می‌افتد و اگر تراکت‌ها جذابیت کافی داشته باشند، ممکن است دست به دست شوند و مانند ویروس پخش شوند. اگر در این تراکت‌ها کد تخفیف یا هدیه جذابی باشد، از بازاریابی دهان به دهان در داخل نمایشگاه بهره‌مند می‌شوید و دیگر بازدیدکنندگان نیز به غرفه شما خواهند آمد.

هدیه‌های تبلیغاتی نمایشگاهی:

هدیه‌های تبلیغاتی بسیار تاثیرگذار هستند و یک تصویر مثبت و خوب از برند شما در ذهن بازدیدکنندگان و همکاران باقی می‌گذارند. این هدایا می‌توانند در لحظات سخت تصمیم‌گیری برای خرید به کمک شما بیایند.

هدایای تبلیغاتی ماندگار مانند ماگ یا خودکار و اشیایی از این قبیل، خاصیتی دارند که تا وقتی سالم هستند، افراد را به خود جذب می‌کنند. به عنوان مثال، ماگی که شکل آن به شکل نام برند شما و با رنگ خاص شماست، در دست منشی یک شرکت می‌تواند برند شما را به تعداد زیادی از افراد نشان دهد.

این هدایا می‌توانند خلاقانه‌تر و جذاب‌تر باشند. اگر یک فرد متخصص در زمینه بازاریابی دارید، حتماً در طراحی و هزینه‌های تمام شده و نتایج حاصل از این هدایا به شما کمک خواهد کرد.

ارزش ایده تبلیغات نمایشگاهی چیست؟

تبلیغات و بازاریابی غرفه نمایشگاهی، یا داشتن غرفه در نمایشگاه و تکمیل پروسه برندینگ، ممکن است در لحظه به خرید منجر نشود. اما زمانی که کاربر به دنبال خرید یک محصول یا خدمات است و بین چند گزینه مورد پسند خود گیر کرده، تصویر خوب از برند شما می‌تواند احتمال خرید از شما را افزایش دهد. بنابراین، غرفه‌سازی نمایشگاه و تبلیغات نمایشگاهی را نباید دست کم گرفت.

راهکار های بازاریابی و تبلیغات بعد از رویداد نمایشگاه:

بازاریابی پس از رویداد را نادیده نگیرید!

تجربه نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها تمرکز زیادی بر برنامه‌ریزی قبل از نمایشگاه و طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی خود دارند، اما اغلب یک استراتژی از پیش برنامه‌ریزی‌شده برای تولید و پیگیری سرنخ‌های پس از رویداد ندارند. طراحی غرفه شما برای جلب توجه در رویداد اهمیت زیادی دارد، اما این تنها موردی نیست که باید مدنظر قرار دهید. برای به حداکثر رساندن بازده سرمایه خود، مهم است که یک کمپین پیگیری موثر پس از رویداد برای تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان واقعی برنامه‌ریزی کنید. برای این منظور می‌توانید از کانال‌های مختلفی مانند بازاریابی تلفنی و بازاریابی آنلاین استفاده کنید.

اگر تمامی مراحل قبل و حین نمایشگاه را رعایت کنید، بعد از نمایشگاه با حجم وسیعی از اطلاعات مواجه خواهید شد که باید بر اساس نوع هر کاربر و یا اطلاعات تصمیمی برای آنها اتخاذ شود. با توجه به تصمیم‌ها، هر کار به تیم متخصص مربوطه محول خواهد شد. نکته مهم این است که داده‌ها و اطلاعات را به حال خود رها نکنید. این داده‌ها شامل مشتری‌های بالقوه و بالفعل هستند که قرار است به وفاداران برند شما تبدیل شوند.

استفاده از راهکارهای بازاریابی آنلاین در دنیای امروز، برای بهره‌برداری از داده‌ها بسیار مؤثر است. از جمله این راهکارها می‌توان به ایمیل مارکتینگ، که در بالا به آن اشاره کردیم، اس ام اس مارکتینگ و بازاریابی تلفنی (که کمتر پیشنهاد می‌شود) اشاره کرد.

نکته آخر:

از هر یک از راهکارهای بازاریابی آنلاین که استفاده می‌کنید، حتماً به گزینه تحلیل داده نیز فکر کنید. هر بار با آزمون و خطا، عملکرد خود را بررسی کنید تا برای نمایشگاه‌های بعدی عملکردتان هر بار بهتر از قبل شود.